|
UOKiK na straży
Najważniejsze sprawy prowadzone przez UOKiK dotyczyły naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. Odnosiły się one do działań Telekomunikacji Polskiej S.A. Problem stwarzają ciągle dialery - programy, które instalują się w komputerze podczas przeglądania niektórych stron internetowych. Urząd wydał też decyzję, w której uznał za niedopuszczalne nieprawidłowości, jakich dopuściła się TP S.A. przy uruchamianie nowego systemu zarządzania relacjami z abonentami. Podstawę tego systemu stanowiła tzw. Błękitna Linia. Urząd wszczął też dodatkowe postępowanie sprawdzające, czy jego decyzja w sprawie usprawnienia Błękitnej została przez operatora wykonana. W ubiegłym roku urząd przeprowadził również szereg ogólnopolskich kontroli wzorców umownych stosowanych m.in. przez niepaństwowe szkoły wyższe, przedsiębiorców sprzedających za pomocą internetu, organizatorów turystyki, firmy ubezpieczeniowe, dilerów samochodowych oraz szkoły językowe. Chodziło o ustalenie, czy wzorce umowne nie naruszają praw konsumentów będących słabszą stroną kontraktów. Przeprowadzono 881 postępowań, w wyniku których do sądu skierowano 82 pozwy, a do rejestru niedozwolonych postanowień umownych wpisano 143 klauzule.
oprac: S. Kowalska źródło: Gazeta Prawna, 2005.06.06 "Pozwy i kary nie odstraszają monopolistów." Małgorzata Piasecka-Sobkiewicz
Wyraź swoją opinię
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
|
Posiadamy certyfikat:
|