Sponsor to brzmi dumnie
Sponsoring to kosztowny ale doskonały środek do wzmacniania wizerunku marki. Kontrakty wiążące artystów, instytucje kulturalne czy kluby sportowe z firmą, przynoszą obu zainteresowanym stronom wymierne korzyści.
Dla sponsorów jest on dodatkową formą promocji, a sportowcom czy artystom zapewnia dodatkową możliwość wsparcia finansowego i rozwoju. - Sponsoring ma tę przewagę nad reklamą, np. telewizyjną, że logo firmy pojawia się dokładnie tam, gdzie widzowie patrzą i gdzie chcą je oglądać. Inny jest przecież odbiór logo na koszulce kolarza w czasie oglądanej przez miliony transmisji z wyścigu Tour de Pologne, a inny w bloku reklamowym, od którego widzowie "uciekają" - przełączają kanał lub odchodzą od telewizora. Sponsoring buduje wizerunek firmy przez kojarzenie jej z dobrymi cechami, np. zwycięstwem, wytrzymałością czy zasadami fair play. Dodatkowo, działania sponsoringowe odgrywają ogromną rolę wewnątrz firmy - mają niebagatelne znaczenie w kwestii identyfikacji pracowników z firmą, dają im powody do dumy, bo pracują w organizacji, która wspiera kulturę, sztukę czy sport - przekonuje Łukasz Kowalik, szef marketingu Intela w krajach środkowoeuropejskich. Najchętniej sponsorowany jest sport. Oczywiście najpopularniejsze wśród mecenasów są te dyscypliny, w których polscy sportowcy odnoszą sukcesy. - Badania opinii społecznej pokazują, że Polaków najbardziej interesuje sport, a ze wszystkich dyscyplin zdecydowaną przewagę ma piłka nożna. Wspieranie tej właśnie dyscypliny przynosi najlepsze efekty wizerunkowe we wszystkich grupach docelowych. Sponsoring narodowej drużyny piłkarskiej pomaga TP budować wizerunek firmy przyjaznej i bliskiej swoim klientom, wspierającej i rozwijającej ich zainteresowania za pomocą nowoczesnych narzędzi komunikacji. Poza tym kontrakt sponsorski jest wykorzystywany w kampaniach produktów i usług TP. W ten sposób budujemy spójną komunikację marki i oferty - przekonuje Jacek Kalinowski, rzecznik grupy Telekomunikacji Polskiej.
oprac: S. Kowalska źródło: Puls Biznesu, 2006.12.04 "Logo w widocznym miejscu." Marcin Złoch
Wyraź swoją opinię
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
|
Posiadamy certyfikat:
|