UOKiK zamierza kontrolować rynek usług on-line
Lista usług, które znajdą się na celowniku urzędu, jest długa. Są to m.in. telefonia mobilna oraz internetowa (VoIP), bankowość elektroniczna i inne formy płatności online, usługi muzyczne i filmowe online, handel elektroniczny, akcje internetowe oraz pozostaje usługi multimedialne i interaktywne. Według Justyny Kurek z Departamentu Polityki Konsumenckiej UOKiK, urząd będzie chciał przeprowadzić wiele kontroli sektorowych, polegających na zbadaniu ochrony praw konsumentów w poszczególnych branżach. Dodatkowo zamierza także skontrolować umowy, które przedsiębiorcy zawierają z klientami. Chodzi o sprawdzenie, czy występują w nich tzw. klauzule niedozwolone, czyli zapisy niezgodne z prawem. Jeśli zostaną znalezione, to sąd umieszcza je w rejestrze i dzięki temu nie powinny być stosowane. Jak wynika z doświadczeń urzędu, największe problemy klienci napotykają w handlu elektronicznym. Jego rozwój w Polsce jest bardzo gwałtowny. Według badań firmy Gemius w tym roku liczba osób, które kupują przez internet, zwiększy o się o 1/3 w porównaniu z 2005 rokiem. Nic więc dziwnego, że na przedsiębiorców wykorzystujących ten kanał sprzedaży skarży się coraz więcej konsumentów. Często ich problemy są związane z brakiem wiedzy o przysługujących im prawach. Na przykład nie wiedzą, że przy zawieraniu transakcji handlowej przez internet mogą - zgodnie z polskim prawem - w ciągu 10 dni zwrócić towar sprzedawcy.
oprac: S. Kowalska źródło: Parkiet Gazeta Giełdy, 2006.08.03 "Nowe technologie pod lupą." Mariusz Gawrychowski
Wyraź swoją opinię
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
|
Posiadamy certyfikat:
|