Inwestujemy w reklamę
Jak podaje Starlink, realne wydatki firm, uwględniające upusty w cennikach, były w nim wyższe aż o 17,2 proc. niż rok wcześniej. To efekt tego, że promocję nasiliły w drugim kwartale firmy z sektora kultura-rozrywka-nauka, do którego zaliczane są media. Intensywnie promowanych było też wiele kinowych filmów. Cały sektor zwiększył więc wydatki o 69,5 mln zł, czyli o 25,5 proc. Wspomniana branża finansów i usług marketingowych zwiększyła swoje wydatki o 75,8 mln zł, czyli o 49,9 proc. - na co wpłynęła eksplozja wydatków reklamowych banków i funduszy. Trzecim sektorem, który napędził rynek reklamy, była żywność - tu do wzrostu przyczyniły się przede wszystkim wydatki producentów napojów i czekolad. Firmy z tej branży wydały 68,2 mln zł więcej, co dało wzrost 13,5 proc. - W sumie te sektory zwiększyły swoje inwestycje reklamowe o 214 mln zł, co stanowi aż 65,2 proc. wzrostu rynku reklamowego w pierwszym półroczu - mówi Jarosław Roszkowski, dyrektor mediów w Starlinku.
oprac: S. Kowalska źródło: Gazeta Prawna, 2006.08.02 "Większe wydatki mediów, banków i producentów żywności." Michał Fura
Wyraź swoją opinię
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
|
Posiadamy certyfikat:
|