dzisiaj: 30-04-2024,  imieniny 
 

Firmy i produkty
  • informacje o:
  • firmach
  • instytucjach
  • produktach

Przetargi
  • wyniki
  • inwestycje
  • dotacje
  • raporty

Wzory pism PITy
  • podatkowe
  • księgowe
  • skarbowe
  • umowy

Bazy danych
  • pudełkowe
  • statyczne
  • dynamiczne
  • aktualne

Telemarketing
  • infolinie
  • leady handlowe
  • badania CATI
  • ankietowanie

Informator miejski
  • instytucje
  • urzędy
  • kina
Co:
Gdzie:
Branża (wybierz) lub słowo
Województwo, miejscowość, ulica
np: Wielkopolskie, Poznań, Nowowiejskiego

Rynek młodych abonentów


Młodzież napędza przede wszystkim rynek mobilnych gier, dzwonków i innych komórkowych gadżetów. W Polsce ocenia się go już na 1 mld zł. W rękach polskich dzieci i nastolatków (7-18 lat) jest około 2,5 mln telefonów komórkowych (SMG KRC, czerwiec 2006 r.). W grupie 7-14-latków komórkę ma jedno dziecko na cztery, ale wśród 15 - 18-latków już troje na czworo młodych ludzi.
Szacuje się, że na całym świecie młodzież wyda w tym roku na różnego rodzaju usługi związane z telefonią komórkową 130 mld dolarów.
Największą popularnością cieszą się oczywiście telefony w systemie pre-paid.
W Polkomtel podaje, że wśród użytkowników tych usług młodzi ludzie są reprezentowani dwukrotnie liczniej, niż w przypadku planów z miesięcznym rachunkiem.
- Użytkownicy w wieku 15-24 lat stanowią 38 proc. całej bazy Simplusa (oferta na kartę), z kolei dla taryf Mix i Plus wartości te wynoszą odpowiednio 34 proc. i 15 proc. Simplus się odmładza. Stopniowo wzrasta udział 15-24-latków (nawet do 45 proc.) w grupie nowo pozyskanych użytkowników - mówi Elżbieta Ptaszyńska-Sadowska, rzecznik Polkomtelu.
Operatorzy wiedzą, że to nie jest klient zbyt zamożny, ale ważny, i dopasowują do nich ofertę, wprowadzając tanie karty startowe (od 5 zł) i przystępne cenowo usługi, przede wszystkim SMS (za 1 gr czy nawet taniej).
Ważny także z tego względu, że może generować zyski w przyszłości.
- Wiemy, że obecni 20-latkowie za 10 lat będą mieli garnitury, teczki i służbowe telefony z biznesową taryfą, ale w drugiej kieszeni pozostanie prywatna komórka z kartą Heyah - uważa Rafał Koński z Polskiej Telefonii Cyfrowej, który kieruje marketingiem marki Heyah.


oprac: S. Kowalska źródło: Rzeczpospolita, 2006.09.06
"Komórka w krótkich spodenkach." Łukasz Dec

Wyraź swoją opinię

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
Dodaj Firmę do bazy

Panel Klienta

login
hasło

Serwis Przetargowy

 

Przetargi, Inwestycje, Zamówienia

Posiadamy certyfikat: