Polska liderem w outsourcingu
Właśnie ze względu na jakość i elastyczność, Polska stała się atrakcyjnym miejscem do lokalizowania centrów tego typu. Co prawda jesteśmy drożsi, ale za to bijemy na głowę Hindusów, którzy do tej pory byli liderami w tej dziedzinie właśnie jakością i znajomością języków. W dziedzinie outsourcingu powstało nowe zjawisko określane mianem offshoringu. Firma zamiast zlecać część swojej działalności zewnętrznym podmiotom - powierza ją własnym pracownikom, tyle że zatrudnianym w krajach o niższych kosztach pracy. Te sygnały z rynku potwierdza także przygotowany przez Economist Intelligence Unit (EIU) raport poświęcony zjawisku offshoringu pt. "The New Face of Offshoring". W rankingu najbardziej atrakcyjnych lokalizacji dla offshoringu Polska zajęła trzecie miejsce (nieznacznie wyprzedzona przez Czechy i Węgry), zostawiając w tyle właśnie Indie. - Poziom zaawansowania polskich specjalistów jest co najmniej taki sam jak na Zachodzie, a koszty zatrudnienia wciąż dużo niższe - wyjaśnia Grzegorz Rawicz-Mańkowski, dyrektor marketingu SAS Institute. Oprócz tego na naszą korzyść przemawia uczestnictwo we wspólnym rynku Unii Europejskiej oraz choćby to, że stworzenie w Indiach np. niemieckojęzycznego call centre byłoby niemożliwe ze względu na brak w tym kraju znajomości innych, poza angielskim, języków europejskich.
oprac: S. Kowalska źródło: Manager Magazin, 2006.08.01 "Pokonamy Indie." Krzysztof Garski
Wyraź swoją opinię
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
|
Posiadamy certyfikat:
|