Komunikator wsparciem dla biznesu
Rok temu internetowy gigant eBay wyłożył 2,6 mld dolarów na zakup działającego ledwie od trzech lat komunikatora Skype. - Wszyscy mamy obowiązek walczyć z monopolami i z firmami, które świadczą kosztowne usługi - wykładał swoje credo Niklas Zennstroem, szef Skype'a i jeden z jego założycieli, ośmielony tak wielką transakcją, a także imponującą liczbą 100 mln zdobytych klientów. Skype oraz dziesiątki innych komunikatorów mogą oferować usługi darmowe albo bardzo tanie, gdyż nie wydają wielkich pieniędzy, jak klasyczne telekomy, na infrastrukturę i na promocję. Z wyliczeń OECD wynika, że korzystanie z komunikatorów pozwala zaoszczędzić na usługach telekomunikacyjnych (liczonych jako koszty abonamentów i połączeń) w zależności od kraju od kilkunastu do ponad 50 proc. Skype działa także w Polsce we współpracy z portalem Onet.pl od roku. W Polsce najwięcej użytkowników (5,65 mln w czerwcu) ma Gadu-Gadu, który działa od sześciu lat. W niedługim czasie również wartość tego serwisu internetowego zweryfikuje rynek. Właściciele Gadu-Gadu zdecydowali właśnie o wprowadzeniu spółki na giełdę. Głównym źródłem przychodów komunikatora jest emisja reklam, ale firma podobnie jak inne komunikatory w świecie i w Polsce rozwija także ofertę świadczenia usług głosowych (pod marką Gadu-Gadu Nagłos).
oprac: S. Kowalska żródło: Rzeczpospolita, 2006.08.28 "Zawrotna kariera komunikatorów." Zbigniew Zwierzchowski
Wyraź swoją opinię
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
|
Posiadamy certyfikat:
|